Jom klik2 Tabung Caya

Sunday, June 19, 2011

Siapa Yang Fasiq?

Photo: Dari Google

Assalam,

Daripada Abu Darda’, Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya bila ada seseorang mengutuk sesuatu maka kutukan itu naik ke langit tetapi pintu langit itu ditutup tidak mahu menerima kutukan. Kemudian kutukan itu turun ke bumi tetapi pintu bumi itu ditutup tidak mahu menerima kutukan, kemudian kutukan itu lari ke kanan dan ke kiri; apabila kutukan itu tidak mendapat tempat maka ia mencari orang yang dikutuknya, apabila orang itu patut mendapat kutukan maka ia kembali kepada orang yang mengucapkan kutukan itu.” (Hadis riwayat Abu
Daud)

Renung-renungkanlah.

12 comments:

  1. yeke? thanks sbb sudi kongsi. xmau dh la kutuk kutuk..tp kutuk dlm hati boleh x???

    ReplyDelete
  2. insyaAllah akan cuba menjauhi.. :)

    ReplyDelete
  3. Aslmkm.
    Alhamdulillah. Itu la yang sentiasa Kak G ingat.
    Arwah Tok Kak G dari kecil menanam sifat supaya sentiasa melihat kepada kebaikan orang. Tambahnya lagi, '...... Jika ada yang tidak baik pun, cuba tegur & kiaskan secara baik serta doakan yang baik2 untuk mereka.'

    ReplyDelete
  4. Assalam Mekz's

    Ya Mekz's. Sungguh. Begitulah terjadi sebenarnya. Org2, makcik2 yg kutuk kita tu akhirnya depa yg berperangai sebegitu. Tuhan bayar cash nok. Moga di jauhi sifat yg terlarang dari kita. Istigfar banyak2.

    ReplyDelete
  5. Assalam Jue,

    Begitulah lumrah hidup. Ludah ke langit ketepek jatuh balik kat muka sendiri. eeewww...
    tak rela you.

    ReplyDelete
  6. Assalam kak G,

    Alhamdulillah, bertuah kak G punya keluarga , datok yg mendidik kak G sekeluarga dgn baik. Alhamdulillah. Banyak2 bersyukur. Saya ni nak bermanja dgn atok, opah pun tak berkesempatan. Baru berpeluang jumpa mrk semasa darjah 5.. dah meninggal depa.

    ReplyDelete
  7. Assalam mamawana @ajwa
    nauzubillah,minta dijauhi perbuatan itu....mudah2an ia menjadi peringatan kepada kita.

    ReplyDelete
  8. pencerahan yang amat bermanfaat...semoga ia menjadi ingatan bersama

    ReplyDelete
  9. kdg2 kita tak sedar..mengutuk tu mmg bahaya..
    jauh kan lh sblm terbiasa..

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum mamawana....

    sifat terkeji tu ler yg paling disukai manusia kaaan...hmmmm peranan syaitan laknatullah untuk menyesatkan anak Adam...mudah2an kita semua terhindar dr perkara tersebut....

    ReplyDelete
  11. jagalah aib org lain...nescaya aib kita terpelihara

    ReplyDelete
  12. kembali kepada org yg dikutuk? alahai..

    ReplyDelete