Jom klik2 Tabung Caya

Saturday, June 18, 2011

Make Love Not War - Biar Betoi!

Assalam

Salam Pagi. Mula2 nak baca on-line paper around the world. Ternampak foto di bawah ini. Itu di sana, bukan di sini. Mula-mula tengok.. dok fikir.. apa ker jadahnya posing gitu. Sekadar lakonan ka, gimmik, gila glamour ka, tak sempat2 dah ka... takdak hotak ka?



The identity of Vancouver’s famous kissing couple is revealed


What say you? Read more Rupa-rupanya..

Kejadian sebenar. Ketangkasan cameraman sangat bijak atau mungkin bernasib baik. Heeee.... unik and very artistic. Timing shot yg sangat tepat dan menarik. Teringin plak nak pikul sebijik DSLR/ D7000 tu jalan-jalan sekitar KL, Mesjid India, Brickfields, Chow Kitt atau dalam himpunan perarakan utk snap adengan2 spt di atas. Jangan jadi OKT sudahhhh.

Aku muka baik, hati suci. OKT? Nahi mungkin . Salam.

12 comments:

  1. D90!!! huhhu..bile la nak dapat.. tapi mmg pndai la side shot yang cameraman ni amik...unique but annoying sket..adei.. macam2 la perangai zzaman skang..(^^!

    ReplyDelete
  2. gile gile GILA ke punye org..huhu! entah la mcm mcm dunia skrg ni..

    ReplyDelete
  3. salam...

    hish!!!! xde tmpt lain ke nk buat kerja camtu....
    ttp mmg unik..

    ReplyDelete
  4. Biar betul... tapi nice picture..:)

    ReplyDelete
  5. Assalam,

    Cantik kan gambar ni. Nampak giloss tapi menarik.

    ReplyDelete
  6. Assalam senyum soya,

    My daughter wanted to sell her D3000 price RM1000+. Nego. Anybody interested may contact her at http://one-na71292.blogspot.com/ or FB WanaBee :-)

    ReplyDelete
  7. Assalam Mekz,

    Mcm gila ka. Itu cara dia meredakan ketakutan..

    ReplyDelete
  8. Assalam NzA, Ayabizz..

    Ramai yg melatah nengok foto nih.

    ReplyDelete
  9. Assalam,

    Mengikut ceritanya Thomas (Lelaki) dan kekasih nya Jones (Perempuan) datang bercuti dan tiba2 terperangkap dalam demo/kekecohan (riots) di Vancouver. Dlm demo tak puas hati tu, Jones ter-jatuh lalu tercedera. Dan kekasihnya THomas sekadar menolong dan mententeramkan Jones (pujuk cara kissing) bukan nak dot..dot.. Penunjuk perasaan dan polis berlalu mrk masih terbiar atas jalanraya tu krn kecederaan.

    Dan sebenarnya di sudut angle lain orangramai datang nak membantu Jones yg cedera. Ketika itulah fotografer Rich Lam sempat snap saat itu sebelum pasangan ini dibantu oleh orangramai. Mrk pun tak sedar aksi mrk di rakam oleh jurukamera dan tersebar di seluruh dunia internet. Hohoho... kelakar kan.

    Ituler ceghiternyer yg kemer faham. Gamoknyerler.

    ReplyDelete
  10. saya ingat nak rembat juga DSLR sebijik sebab kualiti gambar yang di ambil melalui kamera kecik tidak memuaskan. sekadar merakam tempat dan peristiwa sahaja bolehlah.

    ReplyDelete
  11. moral of the story?

    jangan cepat melatah....

    ya ke?

    ReplyDelete
  12. sekeping gambar,seribu makna,seribu penafsiran...

    ReplyDelete